Privatlivspolitik for Kilands’ kunder

Information om håndtering af persondata

Her hos Kilands værner vi om din integritet. For os er det essentielt, at du føler dig tryg, når du videregiver dine persondata til vores virksomhed. Vi føler endvidere, at det er vigtigt, at vi er åbne omkring, hvordan vi behandler de forskellige persondata. Vi behandler altid dine persondata med den største fortrolighed og i overensstemmelse med den gældende databeskyttelsesforordning (GDPR). I denne privatlivspolitik vil vi på letforståelig vis give dig oplysninger om, hvordan vi mere præcist håndterer dine persondata, når du besøger vores hjemmeside, køber vores produkter eller på anden måde er i kontakt med vores virksomhed.

Vi arbejder løbende med de enkelte privatlivsspørgsmål, og vi kan derfor muligvis vælge at opdatere denne politik. Du bedes derfor holde dig opdateret om eventuelle ændringer.

Hvad er persondata?

Persondata er den type information, som direkte eller indirekte kan henføres til en fysisk person, såsom navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer og CPR-nummer. Det kan også omfatte forskellige elektroniske identiteter som for eksempel en IP-adresse.

Dataansvarlig

Dine persondata indhentes og behandles af Kilands, der således er dataansvarlig:

Kilands Mattor AB,
Bangårdsgatan 23,
553 03 Jönköping,
Organisationsnummer 556152-1120

Hvilke persondata indsamler vi?

Når du gennemfører et køb på www.kilands.dk, indsamler vi persondata, såsom dit fulde navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, CPR-nummer (ved fakturabetaling), betalingsoplysninger, køb- og ordrehistorik samt IP-adresse. Persondata kan også indsamles, når du er i kontakt med vores kundeservice via telefon, mail eller chat.

Hvorfor behandler vi dine persondata?

 A. Bestilling og administration af dit køb

Vi behandler dine persondata for at kunne identificere dig som kunde, når du vælger at handle hos os. Vi har brug for dine persondata til at håndtere og levere dit køb/ordre samt for at kunne håndtere betalingen og faktureringen. Dine persondata gør det ganske enkelt muligt for os at fuldføre den indgåede købsaftale.

B. Kundeservicesager

I nogle tilfælde er persondata nødvendige, hvis du eksempelvis kontakter os via kundeservice med spørgsmål og synspunkter, eller hvis du for eksempel vil returnere en vare eller ønsker at foretage en reklamation. Ved kontakt med kundeservice via e-mail, telefon eller chat indsamler vi de persondata, som er nødvendige for at kunne håndtere din sag og besvare dine spørgsmål.

C. Information om produkter og tjenester

Vi anvender dine persondata til e-mailudsendelser, der indeholder informationer om vores produkter og tjenester. Vi udsender kun e-mails til de personer, som har givet os deres samtykke. Du kan til hver en tid tilbagekalde dit samtykke, hvad angår modtagelse af nyhedsbreve, kampagner og tilbud. Du skal blot anvende det afmeldingslink, som findes i hvert nyhedsbrev, eller ved at kontakte kundeservice.

I hvilke situationer videregives dine data?

A. Betalingsløsninger

Når vi skal modtage din betaling, hvilket også omfatter håndtering af fakturaer, deler vi dine data med Klarna og DIBS. I forbindelse med betalingsprocessen indsamler Klarna og DIBS dine persondata. Klarna og DIBS er således persondataansvarlige for denne type data, hvilket sker i henhold til virksomhedernes generelle vilkår.

B. Transportvirksomheder og Unifaun  

De transportvirksomheder, vi gør brug af til at levere din ordre, anvender de persondata, der kræves for, at de kan levere din ordre. I Danmark benytter vi os af Bring og DHL. Vi benytter os også af Unifaun som transportadministrationssystem og deler derfor de obligatoriske persondata med denne tredjepart. Virksomheden er her persondataansvarlig for disse delte persondata i henhold til dens generelle vilkår.

Vi videregiver og videresælger dog aldrig oplysningerne til en ekstern part. 

Lagring af persondata

Vi gemmer dine persondata, så længe der findes en retlig grund til det, et dokumenteret formål med behandlingen eller et igangværende kundeforhold. Vi forsøger i videst muligt omfang ikke at lagre unødvendige persondata, ligesom vi stræber efter at minimere lagringstiden mest muligt.

Du bestemmer over dine persondata

For os er det vigtigt, at du som kunde føler dig tryg med vores håndtering af dine persondata. Hvis du har spørgsmål eller kommentarer om vores privatlivspolitik eller vores måde at håndtere dine personlige oplysninger på, er du hjertelig velkommen til at kontakte os. Du kan også kontakte os, hvis du ønsker et uddrag af dine gemte persondata. Du har mulighed for at få korrigeret oplysningerne, ligesom du helt kan få slettet dine persondata fra vores system. Hvis du vælger at få dine persondata slettet fra vores system, skal du imidlertid være opmærksom på, at du dernæst selv skal kunne forelægge den ønskede dokumentation, der eksempelvis bevidner dit køb hos Kilands, så vi kan håndtere handlinger såsom tilbagebetalinger, reklamationer og garantier.

Øvrigt

Vi ønsker at kunne måle, hvordan vores hjemmeside anvendes af vores kunder, hvorfor vi anvender cookies og andre lignende teknologier. Sammen med vores partner Ve, indsamler vi personlige data fra dig, der kan anvendes til markedsføringsformål, læs mere i vores og Ve:s cookiepolicy, https://www.ve.com/sv/policy-for-cookiesTil webanalysen anvender vi hovedsageligt Googles tjenester. Her indsamler vi også, med vores partner Ve, personlige data fra dig, der kan anvendes til markedsføringsformål, læs mere i vores og Ve:s privacy policy,https://www.ve.com/sv/integritetspolicy.

 

 

Åbent køb i 90 dages
Hurtig levering
Fri retur
Tryg e-handel