Handelsbetingelser

Generelle oplysninger


Kontakt information
Kilands mattor AB
CVR-nr. 37007595
Anden udenlandsk virksomhed
c/o Dansk Revision Randers Rev. P/S
Tronholmen 5
DK8960 Randers SØ

Besøgsadresse:
Kilands Mattor AB
Bangårdsgatan 23
55303 Jönköping
Sverige

Telefon: 78 70 33 70
Mail: kundeservice@kilands.dk


Vær opmærksom på, at varer skal sendes retur til vores svenske adresse, læs mere i afsnittet om fortrydelsesret.

Tilfreds kunde-garanti


Vi ønsker at vores kunder skal være 100% tilfredse gennem hele købsprocessen hos os på Kilands. For at opnå dette gør vi alt hvad vi kan for at levere din bestilling så hurtigt som muligt. Vi svarer hurtigt på spørgsmål via telefon og e-mail. Skulle dit tæppe ikke passe, har vi gjort det så nemt som muligt for dig at sende produktet retur.

Derfor tilbyder vi gratis returfragt på alle vores tæpper (undtagen heldækkende tæpper og andre tæpper i metervare - vi sender gerne gratis prøvestykker på disse varer så du kan se og mærke tæpperne inden bestilling).

Ved returnering tilbagebetaler vi hele købsbeløbet inklusive den oprindelige fragt. Tanken er at du på den måde kan føle dig 100% tryg og blive 100% tilfreds, når du handler hos os på Kilands Mattor.

Du kan læse mere om fortrydelsesretten samt hvordan en returnering foregår længere nede på siden.


Priser


Alle priser i webbutikken er angivet inklusive moms. Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Forbehold

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.


Målafvigelser og nuanceforskelle


Der kan forekomme en målafvigelse på +/- 1-4 cm på dine bestilte mål ved køb af tæpper. Ved køb af entrémåtter i metermål kan der opstå en målafvigelse på +/- 1 cm. Vores mål er, at vores produktbilleder så vidt muligt skal afspejle virkeligheden. Der kan dog forekomme mindre forskelle i nuancer og farvetoner på produktbilleder i forhold til virkeligheden. De kan være forårsaget af eksempelvis forskelle i det lys, som tæppet ses i, eller forskelle på de skærme, som produktbilledet betragtes på. Vi tager også forbehold for, at farvenuancen kan variere lidt mellem prøvestykker og den rulle som tæppet senere skæres af, da der kan være nuanceforskelle mellem forskellige fremstilling tilfælde.


Betaling


Klarna

Vi samarbejder med Klarna. Du kan vælge at betale med kort (Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro og MobilePay) eller faktura. Med Klarna faktura kan du også vælge delbetaling. Klarna håndterer alle dine oplysninger på tryg og sikker vis.

Vi tager ikke kortgebyrer.Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

For at kunne tilbyde Klarnas betalingsmetoder, vil vi muligvis overføre dine personlige oplysninger i form af kontakt- og ordreoplysninger til Klarna, for at Klarna kan vurdere, hvorvidt du er kvalificeret til deres betalingsmetoder, og for at skræddersy disse betalingsmetoder til dig. Dine overførte personlige data bliver behandlet i overensstemmelse med Klarnas egen Databeskyttelsesmeddelelse. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos Klarna.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

  • vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
  • indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Udløbsperioder for reservationer for de enkelte kortudstedere:

  • VISA - 30 dage
  • VISA Electron - 30 dage
  • Mastercard - 30 dage
  • Maestro - 30 dage
  • MobilePay - 30 dage

  • Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.


    Fragtomkostninger og levering


    Leveringsmåder

    Pakkeshop

    Fragten koster 69 kroner til pakkeshop (udleveringssted) uanset hvor mange tæpper du bestiller. Alle tæpper sendes med Bring eller DHL og tæpper med en bredde på op til 180 cm kan sendes til et DHL udleveringssted.

    Hjemmelevering

    Tæpper med en bredde over 180 cm*, væg-til-væg tæpper samt balkon- og altan tæpper sendes direkte hjem til dig som kunde. Hjemmelevering koster 265 kroner. Bring kontakter dig for at aftale en tid hvis leveringen sker direkte til hjemmet. Hjemmelevering sker til kantstenen eller din port. Indbæring ind/op til dit hjem er ikke inkluderet. *Med undtagelse af tæpper der kan lægges sammen (eksempelvis kludetæpper, koskind og visse orientalske tæpper. Disse sendes til DHL udleveringssted.) Du har altid mulighed for at tilvælge hjemmelevering mod et højere fragtgebyr, også for mindre tæpper som ellers normalt sendes til udleveringssted.

    Firma levering

    Bestiller du til dit firma, kan du vælge firma levering. Din bestilling leveres så i dagtimerne mellem 8-16 uden nærmere besked om specifikt tidspunkt. Adressen, som bestillingen leveres til, skal være bemandet.

    Leveringstid

    Vores mål er at levere din ordre så hurtigt som muligt. Produkter mærket med "Lagervare" lagerfører vi på eget lager og sendes til dig med det samme. Din ordre sendes med det fragtfirma, du vælger i kassen. Hvis det ikke er en lagervare, kan leveringstiden ses på den respektive vare i webshoppen.

    Leveringsforsinkelse

    Hvis der opstår en forsinkelse af din levering, får du besked herom via e-mail. Som kunde har du altid ret til at annullere købet i tilfælde af forsinkelser. Vi gør altid vores bedste for at fuldføre din bestilling.

    Transportskader

    Hvis der mod formodning skulle opstå en transportskade under leveringen, gælder følgende: Ved synlige skader i forbindelse med levering af varen, bedes dette noteres, inden du som modtager kvitterer for forsendelsen. Denne note foretages manuelt af chaufføren på kvitterings sedlen eller på chaufførens hånd computer.

    Tag også gerne et billede af emballage og beskadiget produkt. Send billederne i en e-mail til vores kundeservice, så vi hurtigst muligt kan starte en sag. Alle skader, synlige såvel som skjulte, der er opstået under leveringen, bedes meddeles os hurtigst muligt. Vi anbefaler derfor altid at tjekke din bestilte vare umiddelbart efter leveringen for at sikre dig, at den er komplet og i acceptabel stand.

    Uafhentet pakke

    Uafhentet pakke eller hjemmelevering, der ikke er taget imod trods gentagende forsøg, bliver debiteret 145 kr., som er de reelle returomkostninger som vi bliver pålagt af fragtfirmaet. Ved specialfremstillede varer og målbestilt vare bliver ordreværdien ikke refunderet, da der ikke findes fortrydelsesret på specialfremstillede varer.


    Fortrydelsesret og åbent køb


    Returfragten er helt gratis, og vi tilbagebetaler også altid den oprindelige fragt. Ved returnering modtager du en returfragtseddel fra os som du kan bruge til at sende tæppet eller tæpperne tilbage.

    Som forbruger har du 90 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

    Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

    Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

    Fristen indebærer, at du har 90 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en e-mail til kundeservice@kilands.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

    Fortrydelse af en del af købet

    Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

    Returnering

    Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

    Ved returnering modtager du en returfragtseddel fra os som du kan bruge til at sende tæppet eller tæpperne tilbage. Vær opmærksom på, at det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

    Vil du hellere returnere varen via et andet transportfirma, end det vi benytter, er det selvfølgelig helt okay, men så står du som kunde selv for alle fragtomkostninger.

    Ingen fortrydelsesret

    Disse aftaler kan ikke fortrydes:

    Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

    Varens stand, når du sender den retur Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

    Tilbagebetaling af købsbeløbet

    Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

    Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

    Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

    Varen sendes til:

    Kilands mattor
    Bangårdsgatan 23
    55303 Jönköping
    Sverige

    Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

    Fortrydelsesret i erhvervskøb

    Ovenstående betingelser gælder også i erhvervskøb.


    Reklamation


    Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du skal give os besked om, at du vil reklamere over din vare. Du kan sende en e-mail til kundeservice@kilands.dk.

    Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

    Er reklamationen berettiget, så bekoster vi fragten med vores fragtselskab. Hvis du som kunde selv vil vælge fragtselskab refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine (rimelige) fragtomkostninger.

    Varen sendes til:

    Kilands mattor
    Bangårdsgatan 23
    55303 Jönköping
    Sverige

    Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

    Hvis du afhentede din ordre på et udlevereringssted, skal du returnere pakken fra det samme sted eller et andet kontor, hvis du foretrækker det. Modtog du din bestilling med hjemmelevering, vil vores transportør efter aftale afhente varen hjemme hos dig eller virksomheden og levere den til os på Kilands. Alle tilbagebetalinger af dit køb håndteres af Klarna.

    Fortrydelsesret i erhvervskøb

    Ovenstående betingelser gælder også i erhvervskøb.


    Andet


    Persondatapolitik

    Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

    Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

    Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Kilands mattor AB og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

    Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

    Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

    Den dataansvarlige på kilands.dk er Martin Kiland.

    Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
    Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@kilands.dk

    Standardfortrydelsesformular

    (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

    Til: Kilands mattor AB
    Bangårdsgatan 23
    553 03 Jönköping
    Sweden

    E-mail: kundeservice@kilands.dk

    Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

    __________________________________________________________________________________

    Bestilt den: _______________________________

    Modtaget den: _______________________________

    Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

    Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

    Forbrugerens underskrift: _________________________________________

    Dato: _________________
    (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

    Klageadgang

    Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på kundeservice@kilands.dk eller 78 70 33 70. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

    Nævnenes Hus
    Toldboden 2
    8800 Viborg
    www.naevneneshus.dk

    For at kunne klage til Nævnenes Hus, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

    Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


    Cookies


    En cookie er en tekstfil som sendes fra en webside, eksempelvis Kilands, til din computer, hvor den lagres enten i hukommelsen (session cookies) eller som en lille tekstfil (tekstbaserede cookies). Cookies bruges for at gemme login-information samt din kundevogn når du surfer rundt på vores side. Hvis din browser er indstillet til ikke at acceptere cookies, har du ikke mulighed for at bestille varer fra vores side. Du kan nemt ændre dette i dine browserindstillinger. Vær opmærksom på, at vi ikke anvender cookies til at gemme personlig information om dig.




    Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23 04 2024

    Åbent køb i 90 dages
    Hurtig levering
    Fri retur
    Tryg e-handel